Volba správné svíčky

Hospodárnost motoru záleží na správné svíčce. Svíčka dvoutaktního motoru dá při 5 hodinách jízdy denně za rok 310 milionů jisker, nebo na cestě 20.000 km dá 40 milionů vydatných jisker. Je teplá střídavě 50 až 1000 °C, tím je velmi namáhána její izolace. Asi do roku 1939 se vyráběly speciální a sportovní svíčky s izolací ze slídy. Rozsah teplot, pro které se svíčka dobře hodí, se jmenuje tepelná hodnota (tvrdost) svíčky. Čím je svíčka tvrdší, tím vyšší žár snáší. Dotčené závodní svíčky byly tvrdé, tak zkonstruované, aby dobře vyhovovaly žáru. Vrstva sází na svíčce buď vůbec zabrání jiskření nebo vytvoří na izolaci vodivý povlak, jimž se proud vybije místo jiskrou. Měkká svíčka se sice sama čistí od oleje a sazí tím, že má vysokou provozní teplotu, a proto se na ní olej spálí, vyvolává však předčasné zážehy přežhavením, stlačená směs se o žhavý izolátor zapálí, už když jde píst vzhůru, a výbuch vlastně brzdí pohyb pístu. Tvrdá svíčka se snadněji zanese olejem ale vzdoruje dobře předčasným zážehům. Značení svíček není jednotné. Místo tvrdá a měkká se říka taky svíčka studená a teplá nebo svíčka s vysokou a nízkou tepelnou hodnotou.

Doporučuji svíčku s vyšší tepelnou hodnotou něco kolem 17