Teorie a návody jak ...

Motor s kompresorem

Je to stroj, který při sání natlačí do válce více směsi, než by tam vběhlo samo. Tím stoupá výkon motoru a spotřeba paliva. Menším motorem dosahujeme většíh výkonů, ale je to dražší. Proto měli kompresory větší význam u strojů sportovních, kde tolik nezaleželo na spotřebě.
Pístové kompresory měli třeba sportovní dvoutakty DKW. Píst byl upraven ve spodní části karteru, proti pístu motoru nebo ve válci vedle válce motoru. Zde je kresleno zlepšení plnění dvoutaktů třemi způsoby:
a) pístovým kompresorem (plnícím čerpadlem vedle válce)
b) rotačním kompresorem
c) pístovým kompresorem (protiběžný pomocným čerpadlem)

Výkon čtyřtaktního motoru SV, bez kompresoru a s kompresorem. Na obr. značí: a křivka výkonu normálního motoru - b křivka výkonu motoru s kompresorem a běžným tvarem spalovacího prostoru - c křivka výkonu motoru s kompresorem a Richardovým spalovacím prosorem.